Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 013 698 3686 (Kakmek)

Alamat: No.299, Jalan 10, Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

BATU KARANG DAN KEBAIKAN LOBAK PUTIH


SAKIT batu karang sudah terlalu kerap kita dengar. Jika bukan diri sendiri, pasti ada rakan atau saudara mara yang mengadu pernah berdepan masalah yang menjejaskan kehidupan seharian. 


Apa tidaknya, ada yang sukar berjalan akibat kesakitan teramat sangat pada perut sehingga terpaksa cuti sakit. Apakah sebenarnya masalah ini? Batu karang merujuk keadaan yang mana wujud sisa mineral halus seakan batu kristal di sepanjang saluran kencing. Saluran ini mengandungi organ seperti buah pinggang, ureter, pundi kencing dan urethra yang berfungsi menapis darah untuk membuang kekotoran yang kemudian disingkir dari tubuh.

Pembentukan batu biasanya mula terbentuk di buah pinggang sebelum bergerak ke bahagian lain saluran kencing hingga tersumbat di tiub yang lebih kecil seperti batu pundi, batu uriterik dan batu buah pinggang menyebabkan pesakit merasa sakit yang teramat sangat.
Pakar Perunding Urologi Hospital Pakar KPJ Kajang, Dr Mohd Ridzwan Yusof berkata kelompok usia yang sering mengalami masalah ini adalah antara 20 hingga 40 tahun. Ada juga yang berlaku pada usia di bawah 20 dan melebihi 40 tahun, walau bagaimanapun kes begini adalah jarang.

Penyakit batu karang lebih mudah menyerang lelaki berbanding wanita iaitu pada nisbah tiga lelaki bagi setiap seorang wanita. Ini disebabkan lelaki memiliki hormon testosteron yang tinggi. Ini menjelaskan mengapa orang tua dan kanak-kanak jarang mendapat penyakit ini memandangkan hormon testosteron mereka rendah.

“Punca utama terbentuknya batu karang terbahagi kepada faktor luaran membabitkan diet yang tinggi kandungan bahan kimia atau purine. Bahan kimia ini ada di dalam organ dalaman haiwan, angsa, ekstrak daging, makanan laut, telur ikan dan arak,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

Faktor lain penyebab batuk karang adalah kurang minum air, keadaan kerja yang tidak banyak pergerakan (seperti di pejabat atau kerjaya pemandu lori, teksi) dan kerja di luar yang terdedah kepada matahari. Tidak ketinggalan, faktor geografi iaitu negara Asia termasuk Malaysia yang ramai pesakit batu karang serta bangsa yang mana mereka berkulit cerah lebih mudah menghidapnya berbanding kulit hitam.
Punca lain termasuk kadar mineral tidak seimbang, peningkatan hormon, pesakit yang menjalani pembedahan pintasan usus, kekurangan bahan-bahan pencegahan dalam air kencing (citrate, magnesium dan zink), jangkitan saluran kencing dan laluan kencing yang tidak normal.

“Kajian sebelum ini pula menunjukkan 25 peratus pesakit batu karang mempunyai sejarah keluarga dan ini bermakna ia ada kaitan dengan faktor genetik. Malah antara penyakit genetik yang dikaitkan dengan batu karang termasuk renal tubular, tubalar acidosis dan cystinuria,” katanya.

Dr Mohd Ridzwan berkata, tanda-tanda utama penyakit batu karang termasuk rasa senak secara mengejut dan berulang-ulang dan terlalu sakit hingga ada pakar yang menggambarkan kesakitannya lebih teruk daripada sakit bersalin, kencing berdarah, muntah-muntah dan kencing tak lawas.

Bagi tanda-tanda yang agak lewat pula, adalah kegagalan buah pinggang, loya, muntah dan sesak nafas.

Mengenai saiz batu karang, katanya, ia bergantung kepada di mana lokasi ia terbentuk sama ada di dalam buah pinggang yang mana ia boleh memenuhi semua rongganya dengan saiz maksimum sehingga 4 sentimeter.

Dalam pundi kencing pula ia boleh memenuhi rongga itu sehingga 10 sentimeter dan di saluran uriter (antara buah pinggang dan pundi kencing) selalunya kurang daripada satu sentimeter.

Mengikut kaedah konservatif, batu karang boleh dirawat dengan meningkatkan pengambilan air sebanyak 3 liter sehari, rawatan perubatan atau ubat-ubatan mengurangkan asid dalam air kencing; ubat penahan sakit, suntikan dan ubat-ubatan pemecah batu yang tidak spesifik bagi kes yang tidak serius.

Apakah jenis batu dialami mereka? Menurut Dr Ridzwan, bagi 100 pesakit misalnya, kira-kira 80 peratus mengalami jenis batu kalsium, batu asid urik, struvite dan lain-lain.

Bagi kaedah kurang invasif atau tidak membabitkan pembedahan, beberapa cara boleh digunakan mengikut tahap batu karang pesakit seperti gelombang Extracorporial shockwave lithotripsy (ESWL) khusus untuk batu bersaiz kurang dua sentimeter.

Sesetengah batu seperti systine dan calsium oxalat monohydrate adalah sangat keras dan susah untuk dipecahkan menggunakan kaedah ini. Teknik ini juga tidak sesuai bagi mereka yang menghidap darah tinggi, masalah saluran darah mengambil ubat pencair darah dan batu yang dijangkiti kuman.

PCNL atau Percutaneous Nephrolithotripsy merawat batu saiz lebih dua sentimeter; retrograde Intrarenal surgery (RIRS) merawat batu kurang satu sentimeter yang mana batu karang itu dipecahkan menggunakan laser.

Apakah peluang pesakit untuk pulih? Biarpun hakikatnya, batu karang boleh pulih sepenuhnya, tetap ada kebarangkalian tinggi untuk berulang. Kajian di Amerika Syarikat menunjukkan 10 peratus pesakit boleh mengalami semula masalah itu dalam masa setahun, 35 peratus kes dalam masa lima tahun dan 50 peratus kes dalam masa 10 tahun.

Namun masih ada kaedah untuk mengelak penyakit itu berulang iaitu menerusi pengambilan air yang mencukupi sekurang-kurangnya tiga liter sehari. Di samping itu, menjaga pemakanan dengan mengamalkan diet rendah purin seperti bijirin, roti dan bihun, telur, hasil tenusu dan minuman seperti teh, kopi dan coklat.

Bagaimana pula dengan masyarakat yang sebaliknya lebih cenderung berjumpa pengamal perubatan alternatif terlebih dulu sebelum mendapat nasihat pakar?

Persepsi ini, kata Dr Mohd Ridzwan, harus diperbetulkan.

“Ada pelbagai cara dilakukan tetapi ada risikonya. Jika batu di buah pinggang itu tersumbat, anda dinasihatkan mendapatkan rawatan pakar dengan kadar segera kerana jika terlambat ia akan menyebabkan kerosakan buah pinggang atau kematian andai ada jangkitan kuman yang merebak dan menyebabkan keracunan dalam darah.

“Tidak salah menjalani rawatan sebegini kerana sebahagian besar pesakit saya melakukannya...cuma saya nasihatkan sekiranya anda melakukan rawatan alternatif ini sila pastikan anda diperiksa semula oleh pakar perubatan bertauliah di hospital untuk memastikan batu itu benar-benar sudah berjaya dikeluarkan.”



LOBAK PUTIH



KHASIAT DAN KEBAIKAN LOBAK PUTIH
  • BAIK UNTUK GIGI, GUSI, RAMBUT DAN KUKU.
  • MERANGSANG NAFSU MAKAN.
  • MENGURANGKAN RASA GUGUP DAN DARAH GEMURUH
  • MENGATASI MASALAH PECERNAAN DAN MEREDAKAN SEMBELIT.
  • MERAWATI SELSEMA.
  • MENGURANGKAN BERAT BADAN DAN MELARUTKAN KOLESTROL DALAM DARAH.
  • MEMBATU MELARUT BATU HEMPEDU, BATU KARANG DAN BATU DALAM PUNDI KENCING - SANGAT BAIK UNTUK PESAKIT BATU KARANG.
  • PESAKIT DAIBATES JUGA PATUT MEMAKANNYA.
  • MELANCARKAN SUSU IBU BAGI IBU YANG MENYUSUKAN BAYI.


PELBAGAI CARA UNTUK KITA MENYEDIAKANNYA : -
  1. MEMBUAT JUS LOBAK PUTIH
  2. MASAK SUP @ REBUS
  3. GORENG DENGAN UDANG DLL.
  4. MEMBUAT KUEH
SELAMAT MENCUBA UNTUK MENIKMATI KHASIATNYA

26 comments:

  1. Info yang sangat menarik.. Terima kasih kerana sudi berkongsi.

    ReplyDelete
  2. info yang baik...sebab saye sedang mengalami nya...after mak saye bagi air lobak putih tu, ia seperti dapat meredekan kesakitan...semoga saye cepat sembuh...

    ReplyDelete
  3. info yang baik...sebab saye sedang mengalami nya...after mak saye bagi air lobak putih tu, ia seperti dapat meredekan kesakitan...semoga saye cepat sembuh...

    ReplyDelete
  4. Air lobak putih tu buat mcmna???

    ReplyDelete
  5. Tq info berguna utk saya yg selalu sakit perut dan senak..dr kata kencing kotor...mgkn saya patut cuba mkn lobak

    ReplyDelete
  6. Patut cuba sebab sy dah tebuk kiri kanan buah pinggang untk keluarkn batu karang yg agak bnyk pada feb dan april 2014.kemudian ada pla medullary nephro dlm buah pinggang.medullary ni menurut dr pakar urology sentosa kpj,ianya mendapan kalsium.hahahah sy pun xfaham sebenarnya...dr kata medullary ni akan sentiasa menghasilkan batu karang.
    Jd selepas 6 bln dri tebuk buah pinggang,sy dtg balik untk xray tgk buah pinggang sy mcm mn.darah buah pinggang mcm mn...selepas xray,dktr tgk result dan mc ada batu tp kecil.so 7 hb 10 tu buat laser lg....sakit tu memangbsakit.tp sy redah je....hehehhh...kan...
    Hari ini dtg balik untk xray,mc ada lg batu.....
    So dktr pun sy tgk mcm pening dah tgk keadaan sy,dia kata,sy dah xbble buat apa2.sebab sebelum ni pun da buat mcm2 untk keluarkn batu....dah tebuk,laser...so,akan dtg lg la tahun hadapan.....buat ct scan.sebabnya buat ct scan ialah, dr nak pastikan bati dlm buah pinggang sy ialah batu atau meddularry.mefullary ni seakan batu...tp yg sebenarnya isi daging buah pinggang dah jd mendapan kalsium.....


    So sy pun diberitahu dktr,katanya,sampai rumah cuba alteranif lain iaitu minum jus lobak 2 biji sehari.maknanya 1biji pagi 1 biji lg petang...blm cuba lg ni,dktr kata perit tekak bila minum...hihihi.omg*...
    So cuba jela.mnlah tau kan dgn izin tuhan,dipermudahkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas makan jus lobak putih tuu rasanya macam mana? ada perubahan tak dengan karang yang encik hadapi... saya ini pun patient batu karang jugak... boleh share maklumat?

      Delete
    2. sekarang bagaimana suda dengan sakit puan itu.kalau puan nak cuba saya boleh bagi herba untuk sakit puan tu.no hp 0175793605.

      Delete
  7. Patut cuba sebab sy dah tebuk kiri kanan buah pinggang untk keluarkn batu karang yg agak bnyk pada feb dan april 2014.kemudian ada pla medullary nephro dlm buah pinggang.medullary ni menurut dr pakar urology sentosa kpj,ianya mendapan kalsium.hahahah sy pun xfaham sebenarnya...dr kata medullary ni akan sentiasa menghasilkan batu karang.
    Jd selepas 6 bln dri tebuk buah pinggang,sy dtg balik untk xray tgk buah pinggang sy mcm mn.darah buah pinggang mcm mn...selepas xray,dktr tgk result dan mc ada batu tp kecil.so 7 hb 10 tu buat laser lg....sakit tu memangbsakit.tp sy redah je....hehehhh...kan...
    Hari ini dtg balik untk xray,mc ada lg batu.....
    So dktr pun sy tgk mcm pening dah tgk keadaan sy,dia kata,sy dah xbble buat apa2.sebab sebelum ni pun da buat mcm2 untk keluarkn batu....dah tebuk,laser...so,akan dtg lg la tahun hadapan.....buat ct scan.sebabnya buat ct scan ialah, dr nak pastikan bati dlm buah pinggang sy ialah batu atau meddularry.mefullary ni seakan batu...tp yg sebenarnya isi daging buah pinggang dah jd mendapan kalsium.....


    So sy pun diberitahu dktr,katanya,sampai rumah cuba alteranif lain iaitu minum jus lobak 2 biji sehari.maknanya 1biji pagi 1 biji lg petang...blm cuba lg ni,dktr kata perit tekak bila minum...hihihi.omg*...
    So cuba jela.mnlah tau kan dgn izin tuhan,dipermudahkan...

    ReplyDelete
  8. Salam Sejahtera,
    Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
    Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
    Kelebihan produk kami:-

    Dalam 12 Jam Sahaja
    Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

    Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
    Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

    Mengurangkan Berat Badan
    Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
    *Rasa senak yang kronik
    *Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
    *Loya dan muntah
    *Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
    *Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
    *Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
    Kesimpulan
    Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
    Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
    Facebook Fanpage : DR JETOX
    Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
    Sekian, terima kasih.

    Ramon (Pengurus)

    The Club, Bukit Utama,
    1 Club Drive, Bukit Utama,
    Bandar Utama, 47800,
    Petaling Jaya, Selangor.
    GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

    No. Talian:
    0109829005 (Ramon)
    Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
    Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Terengganu - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Pahang - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Perlis - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Wilayah Persekutuan - Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Perak - Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

    ReplyDelete
  9. Hi Mr Ramon, Berapa harga Dr Jetox?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila Whatsapp/SMS ke 0109829005 (Ramon) atau 0123454977 (Win)

      Delete
  10. Replies
    1. Sila Whatsapp/SMS ke 0109829005 (Ramon) atau 0123454977 (Win)

      Delete
  11. Replies
    1. Sila Whatsapp/SMS ke 0109829005 (Ramon) atau 0123454977 (Win)

      Delete
  12. Salam Sejahtera,
    Kami merupakan pakar menyingkir batu karang pundi hempedu di Malaysia.
    Dengan pengalaman kami di industri makanan dan bioteknologi yang lama, kami telah mencipta produk buah-buahan semula jadi kami yang tersendiri untuk membubarkan batu dalam masa 12 jam. DR JETOX khas digunakan untuk membubarkan batu hempedu dan membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Kelebihan DR JETOX juga termasuk pengurangan berat badan setelah membuang sisa-sisa makanan bertoksin di dalam badan. Dalam masa 12 jam sahaja, batu karang pundi hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-bahan buangan. Pesakit tidak perlu risau lagi pundi hempedu akan dibuang jika mereka terpaksa menjalani pembedahan di hospital.Produk kami telah lulus dan berjaya mendapat pengiktirafan antarabangsa. Antaranya termasuk sijil Halal, HACCP dan sijil-sijil bertaraf antarabangsa.
    Kelebihan produk kami:-

    Dalam 12 Jam Sahaja
    Kaedah-kaedah yang lain di pasaran mengambil masa yang panjang (24jam atau 7 hari) untuk membubarkan batu hempedu. Produk kami yang merangkumi resipi yang berantioksida tinggi dapat menunjukkan keberkesannya dalam 12 jam sahaja. Dalam masa 12 jam sahaja, batu hempedu akan muncul di dalam mangkuk tandas selepas proses penyingkiran bahan-buahan buangan.

    Menyingkir Sisa-sisa Makanan Bertoksin
    Disebabkan campuran Rosecalam Juice dan Bio-Active Mineral, produk kami mampu membubarkan sisa-sisa makanan yang lama antaranya termasuk sisa-sisa bertoksin yang terkandung dalam badan. Bio-Active Mineral berfungsi memperbanyakan air dalam usus malah mempercepatkan penyingkiran sisa-sisa makanan bertoksin.

    Mengurangkan Berat Badan
    Seperti yang dinyatakan di atas, produk kami dapat menyingkirkan sisa-sisa makan bertoksin dan najis terlonggok. Selepas sisa-sisa baki disingkirkan, berat badan pelanggan kami dibuktikan turun serta-merta.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Untuk memastikan pelanggan sah diserang batu hempedu, dibawah merupakan tanda-tanda kebentukan batu hempedu.
    *Rasa senak yang kronik
    *Rasa mual, angin kembung perut dan sakit abdomen
    *Loya dan muntah
    *Kesakitan di bahagian tengah dan kanan atas abdomen
    *Sakit perut pada bahagian sebelah kanan atas yang seperti gastrik
    *Sakit perut yang memulas hingga melarat ke tulang belikat
    Kesimpulan
    Untuk pengetahuan anda, kami bertujuan untuk menyelamat pesakit batu hempedu dengan produk kami yang bersumber buah-buahan alam semula jadi. Kami tegaskan bahawa tidak perlunya untuk membuang pundi hempedu yang merupakan organ manusia yang penting maka merupakan kurniaan Tuhan kepada kami.
    Dr Jetox telah lama dikenali ramai maka testimony-testimoni boleh didapatkan di laman Facebook.
    Facebook Fanpage : DR JETOX
    Sekiranya anda mempunyai apa-apa pertanyaan, sila hubungi kami bila-bila masa sahaja.
    Sekian, terima kasih.

    Ramon (Pengurus)

    The Club, Bukit Utama,
    1 Club Drive, Bukit Utama,
    Bandar Utama, 47800,
    Petaling Jaya, Selangor.
    GPS Coordinates: 3.151714,101.602716

    No. Talian:
    0109829005 (Ramon)
    Penghantar ke luar negeri? Sila rujuk kepada pengedar kami di berikut.
    Kelantan – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Kedah – Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Terengganu - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Pahang - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Perlis - Abang Nis (WhatsApp 012 680 5989 or WhatsApp 017 682 6005)
    Kuala Lumpur – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Wilayah Persekutuan - Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Selangor – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Melaka – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Negeri Sembilan – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Pulau Pinang – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Johor Bahru – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Perak - Ramon (WhatsApp 010 982 9005)
    Sabah & Sarawak – Ramon (WhatsApp 010 982 9005)

    ReplyDelete
  13. Berapa lama untuk sembuh selepas membuat laser untuk keluarkan batu karang....

    ReplyDelete
  14. Berapa lama untuk sembuh selepas membuat laser untuk keluarkan batu karang....

    ReplyDelete
  15. Asalammualaikim saya nak tanya sakit baty kerang ne dpt d urut kh

    ReplyDelete
  16. Sy baru lepas minum jus lobak putih.. Rasanya.. Perghhhh! Mcm hancing campur pedas..rasa mulut pun mcm nk terbakar..rasa dlm tekak dan ususcpun pedas..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum,

    Announcement by Agro Pluz Biotech Sdn Bhd : Dr.Getox detoxification product already in the market over the past 10 years and lately there is an imitation product newly developed under the brand name of Dr jetox actively promoting in the local market. Hence, we reserved the right to proceed with legal action without any further notice. Please be aware of Chan Mar Win, he use to work in Agro Pluz Biotech but he is kicked out of Management.

    Pengumuman oleh Agro Pluz Biotech Sdn Bhd: produk detoksifikasi Dr.Getox berada di pasaran sejak 10 tahun yang lalu dan kini terdapat produk tiruan yang baru dibangunkan di bawah jenama Dr jetox aktif mempromosikan di pasaran tempatan. Oleh itu, kami berhak untuk mengambil tindakan undang-undang tanpa sebarang notis.

    ATTENTION TO EVERYONE,

    JUST A HEADS UP. DR JETOX, ONE OF COMPANY WHO`S IMITATING OUR PRODUCT SINCE 2014,
    IS TRYING TO CLAIM THAT THEIR PRODUCT CAN EFFECTIVELY REMOVE BOTH GALLSTONES AND KIDNEY STONES. HOWEVER, THIS CLAIM IS FALSE AND HAS NO SUPPORTING STUDIES OR TESTIMONIES TO PROVE SUCH ASSUMPTION. FOR AWARENESS, PLEASE BE GUIDED ACCORDINGLY. THANK YOU!

    OUR GALLSTONE PRODUCT IS “DR GETOX” AND IF YOUR CONCERN IS ABOUT KIDNEY STONES YOU MAY REFER TO OUR “DR GETOX NEPHROLETE”.

    FOR DR GETOX FOR GALLSTONE: https://www.facebook.com/drgetoxoffical/
    FOR DR GETOX NEPHROLETE FOR KIDNEY: https://www.facebook.com/drgetoxkidney/
    OUR OFFICAL WEBSITE: http://WWW.DRGETOX.COM

    PLEASE BE AWARE OF FAKE PRODUCTS

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Salam.. sy pengeluar herba warisan yg mampu menyembuhkan serta memusnahkan penyakit batu karang dan batu hempedu, tanpa menyakitkan atau merosakkan buah pinggang. Keberkesan JUS INFINITI sudah terbukti dan saya menjaminkan kelebihan produk ini akan membuatkan pengguna terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh.Sama-sama kita merawat penyakit batu karang dan batu hempedu ini dan seterusnya mencegah dari terus merebak ke tahap yang lebih teruk. Insyaallah ,JUS INFINITI turut membantu melambatkan penyakit batu karang dan batu hempedu ini dari terus merebak dengan cepat lantas mampu merawat sehingga sembuh, mudah-mudahan.
    Hutan belantara kita tersembunyi 1 juta rahsia...hanya ramuan herba terpilih sahaja yang terkandung di dalam JUS INFINITI ini, justeru itu ia amat mujarab, jangan dibiarkan penyakit yang ditanggung dalam diri kita tanpa berusaha merawatnya.
    Ramai yang sudah berjaya sembuh dengan produk JUS INFINITI ini.JUS INFINITI turut mampu merawat pelbagai jenis penyakit kanser dan menjadi makanan tambahan yang selamat diambil oleh sesiapa yang ingin menjaga kesihatan dan pencegahan awal pelbagai jenis penyakit.Insyaallah sama-sama kita berikhtiar.
    Untuk sebarang pertanyaan yang lebih lanjut serta jika ingin meminta pandangan, perkongsian serta maklumat tentang JUS INFINITI ,sila hubungi sy
    Encik Mohd Zuhairi 0174687570
    (Whats App ,Call,SmS )
    HARGA 1BOTOL: RM180
    NAMA SYARIKAT: JUTAWAN HERBS
    NO. PENDAFTARAN SYARIKAT:
    PG 0346818-W
    NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete
  20. Salam.. sy pengeluar herba warisan yg mampu menyembuhkan serta memusnahkan penyakit batu karang dan batu hempedu, tanpa menyakitkan atau merosakkan buah pinggang. Keberkesan JUS INFINITI sudah terbukti dan saya menjaminkan kelebihan produk ini akan membuatkan pengguna terkejut dengan rawatannya yang cepat dan selamat untuk sembuh.Sama-sama kita merawat penyakit batu karang dan batu hempedu ini dan seterusnya mencegah dari terus merebak ke tahap yang lebih teruk. Insyaallah ,JUS INFINITI turut membantu melambatkan penyakit batu karang dan batu hempedu ini dari terus merebak dengan cepat lantas mampu merawat sehingga sembuh, mudah-mudahan.
    Hutan belantara kita tersembunyi 1 juta rahsia...hanya ramuan herba terpilih sahaja yang terkandung di dalam JUS INFINITI ini, justeru itu ia amat mujarab, jangan dibiarkan penyakit yang ditanggung dalam diri kita tanpa berusaha merawatnya.
    Ramai yang sudah berjaya sembuh dengan produk JUS INFINITI ini.JUS INFINITI turut mampu merawat pelbagai jenis penyakit kanser dan menjadi makanan tambahan yang selamat diambil oleh sesiapa yang ingin menjaga kesihatan dan pencegahan awal pelbagai jenis penyakit.Insyaallah sama-sama kita berikhtiar.
    Untuk sebarang pertanyaan yang lebih lanjut serta jika ingin meminta pandangan, perkongsian serta maklumat tentang JUS INFINITI ,sila hubungi sy
    Encik Mohd Zuhairi 0174687570
    (Whats App ,Call,SmS )
    HARGA 1BOTOL: RM180
    NAMA SYARIKAT: JUTAWAN HERBS
    NO. PENDAFTARAN SYARIKAT:
    PG 0346818-W
    NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete