Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 013 698 3686 (Kakmek)

Alamat: No.299, Jalan 10, Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

KEKEJANGAN KAKI TANGAN


:

Anda sering mengalami kekejangan kaki?

Tahukah anda kekejangan kaki merupakan tanda-tanda yang tubuh anda kekurangan kalsium.

Shaklee boleh membantu dengan beberapa cadangan vitamin yang boleh membantu anda mengatasi masalah ini.

Anda sering mengalami kekejangan kaki?

Tahukah anda kekejangan kaki merupakan tanda-tanda yang tubuh anda kekurangan kalsium.

Shaklee boleh membantu dengan beberapa cadangan vitamin yang boleh membantu anda mengatasi masalah ini.

Sakit Lutut


Sakit Lutut-Kekoyakkan Ligamen ACL Ligamen. ACL ialah salah satu ligemen yang terpenting bagi sendi lutut. Ligamen ini mengawal pergerakkan sendi lutut daripada bergerak berlebihan kehadapan. Bagi kebanyakan sukan yang banyak melibatkan anggota bawah seperti sukan bola sepak,bola baling, larian dan lain-lain,

ACL mudah mengalami kecederaan dengan cara jatuh dengan lutut dalam keadaan lurus dan berpusing(twisted). Fuhh dahsyat ni dahsyat ni.
Haaa,kat bawah ni nak tengok faktor-faktor yang lutut korang sakit termasuk aku ni ha,
Gejala dan SimtomYang pertama
1) Sakit terasa semasa melurus lutut. Haa aku sakit ni. Yang kedua pulak
2) Lutut terasa longgar semasa akhir melurus lutut.Hmmm aku tak tau macam mana rasa longgar ni macam mana,kalau longgar habis la terputus lutut aku ni. Ape-ape jela, dan Yang ke-tiga
3) ialah Kekejangan otot hamstring dan betis. Fuhh,nasib baik hamrstring dengan betis aku tak kejang.

CARA RAWATANNYA " --
1) Urutan SMT-Tekan di titik 1), 2) dan 3) seperti gambarajah (a).
-Tekan dengan menggunakan ibu jari dan ulangi sebanyak 10-15 kali atau sehingga sakit di garis berkenaan kurang atau hilang.
2) Terapi haba-Letakkan ais dihadapan atau belakang lutut selama 15 minit dan ulang sehingga kesakitan hilang.
3)Nasihat-Sekiranya masih sakit anda boleh rujuk kepada doktor atau ahli fisioterapi.
Haaaaa,camgitulah citenyaaa. Kalau tak mujarab,nampak benorlah



KOLAGEN RUMPAI LAUT

KEISTIMEWAAN PURE 
MARINE COLLAGEN:
  • Nilai2 nutrisi kolagen ni 10x ganda lebih tinggi dari sirip ikan yu (satu mangkuk kecil RM 300) 
  • Khasiatnya sama dengan sarang burung layang2 (RM 400 hingga ribuan ringgit) 
  • 24% kolagen ni bersamaan 2 keping sarang burung layang2 
  • Kalsium 37 yang lebih tinggi daripada hati ikan PH bernilai 7.6  
  • Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi.
  • Melancarkan kitaran darah.
  • Mencantikan kulit agar lebih putih dan tegang.
  • Melambatkan penuaan dan melangsingkan badan.
  • Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre iaitu kelenjar thyroid membengkak.
  • Membantu menurunkan kolestrol dalam tubuh .
  • Membantu merawat gastrik.
  • Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
  • Membantu menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Membantu menstabilkan kandungan gula dalam darah.
  • Membantu merawat penyakit gout.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Menguatkan tulang dan sendi. 
  • Meningkatkan sel rawan dan otot. 
  • Merawat penyakit gaut. 
  • Mencegah kanser. 
  • Merawat Anemia.
  • Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh). 
  • Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan). 
  • Memulihara sel-sel kulit mati (jerawat).
  • Menpercepatkan penyembuhan luka. 
  • Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis). 
  • Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas. 
  • Memberi Kekenyangan (diet).
  • Melancarkan sistem metabolisme. 
  • Memulihara usus kecil (sembelit).  
Cara Basuh Dan Penggunaannya

  1. Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 5-6 kali.
  2. Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman. 
  3. Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali & toskan.
  4. Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus.
  5. Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur. 
  6. Boleh juga dicampurkan dengan gula batu atau ginseng * tp kalau nak buat masker jgn campur apa2 lah..
  7. Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas dan disimpan dalam peti ais, collagen ni tahan lama sebab ianya anti bakteria.

CARA PENYEDIAAN PURE MARINE COLLAGEN :


Basuh kolagen mentah, ramas-ramas seperti basuh beras sebanyak 5-6 kali
Rendam kologen mentah yang telah dibasuh semalaman
Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 5-6 kali dan toskan
Campur sekitar 100gram kologen mentah dengan 2 liter air kosong untuk direbus
Rebus dengan api perlahan dalam 30-45 minit. Kacau hingga hancur .tapiskan dan hampas tu boleh digunakan unutk buat masker.
Boleh juga dicampurkan dengan madu
Campurkan daun pandan dan asam keping sekiranya perlu untuk hilangkan bau hanyir laut

Khasiatnya sama dengan sarang burung layang-layang (RM 400 hingga Ribuan)

24% kologen ini bersamaan 2 keping sarang burung layang-layang.
Boleh bertahan sehingga 3 ke 4 minggu