Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 013 698 3686 (Kakmek)

Alamat: No.299, Jalan 10, Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

Kue Teow Kungfu

1/2bngkus- kue teow (goreng dulu)

BAHAN KUAH:
2bji-b.merah
2ulas-b.ptih ***
2bhn atas kisar***
 isi ayam udang carrot sawi kobis
 1 1/2c-air 1bji-telur
 1sk-srbuk lada ptih
1sk-srbuk lada hitam
1/2 ktul- kiub ayam
1sb- tpung jagung
 panaskn minyk 1sb je (sbb kue teow da de mnyk) ,tmis bhn kisar,tunggu garing bru msukkn air,isi ayam,kiub ayam, srbuk lada ptih & hitam,carrot kacau sbati..... da ddih pchkn tlur pastu hncurkn plahan2 kmudian le msukkn syur & udang..last skli msukkn garan srbuk perasa & tpung jgung.... ( klo rsa nk pkat le tmbh tpung jgung).. da siap le hias dgn tabur bwang greng

POKOK LIDAH BUAYA (ALOE VERA)

POKOK LIDAH BUAYA (Aloe vera) memang mudah ditanam dimana2. Walau pun lebih 98% kandungannya adalah air, ia mempunyai macam2 zat zab logam.
1. Vitamin2 A C E , Vit2 B , folic dan choline. Serta 20 jenis logam penting.
2. Sumber bagi kebih 10 essential amino acids yang penting bagi pertumbuhan sel2.
Sumber bagi fatty acids yg bolih kurangkan cholesterol dan kurangkan allergy.
3.Sebagai adaptogen untuk tangkis stress dan penyakit.
4. Untuk baikki penghazaman makanan, khusus yg mengidap irritable bowel . Ia galakkan pertumbuhan bakteria kawan dalam usus.
Ia bertindak sebagai pembersih toksin dalam usus(detox)
5 . Ia bertindak menukar ph kepada alkaline , baik untuk kesihatan badan.
6 . Baik untuk kesihatan jantung- kawal cholesterol, lancarkan aliran darah dan kurangkan kepekatan darah, dan tingkat oksigen dalam darah.
7. Meningkan ketahanan badan / immunity.
8. Banyak kegunaan untuk pelbagai masalah kulit - ruam , luka , kesan bakar- menyejukkan dan kurangkan sakit.
Banyak diguna dalam kosmetik - nencantikan kulit tingktkan kollagen dan elastin.
Banyak minunan juz yg mengabdungi aloe vera . Lebih baik tanam sendiri dan buat juz sendiri dari isi daunnya. Bolih tambah buah lain untuk rasa lebih sedap.

DOA MOHON CINTA ALLAH


RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI

PELAJARI RAHSIA PENYAKIT MELALUI JARI ANDA

Asas 5 jari
Jari telunjuk : usus
Jari tengah : Jantung
Jari Manis : Imuniti
Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita.kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh. Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin.

cube cek tapak tgn masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje. Selain itu, pernah tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke? jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.

sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya.

 Seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita. cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari anda.. jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

Tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...

 Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit, tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang.. Wallahua'lam..

ASTHMA dan ECzema

ASTHMA dan ECzema

ANTARA TANDA-TANDA PENYAKIT INI

>>tak tahan sejuk
>>asma yang teruk
>>selalu kena ambil gas
>>keluar masuk hospital
>>paru-paru sensitif
>>sering demam dan selsema
>>selema lambat nak sembuh
>>kurang selera makan atau memilih makan/picky eaters
>>kerap sembelit
>>berlebihan berat badan/obes
>>mengalami masalah eczema

Ape perlu anda lakukan utk mengatasi masalah ini.......
Anda bole mencuba dgn Omega Guard dan Mealshake dari shaklee..

1. OMEGA GUARD
Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik. 

3. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

4. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

5. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
6. Terbukti anak menjadi lebih bijak dan cerdik

MEAL SHAKE

1. Membekalkan 19 dengan vitamin dan mineral perlu untuk tumbesaran yang normal
2.  Menambah selera makan anak
3.  Anak tak mudah kerap jatuh sakit
4. Membekalkan tenaga tambahan terutama bagi anak-anak yang berpuasa
5. Mengatasi masalah sembelit kanak-
6. Sebagai cara untuk menambah berat badan anak
7.  Kaya dengan kalsium, magnesium dan vitamin dan protein untuk perkembangan tulang yang sihat
8. Meal Shake Shaklee sangat mudah diberi kepada anak-anak kerana boleh dibancuh dengan susu formula kerana rasa french vanilla dan teksturnya seperti susu tepung 
9. Meal Shake rendah lemak dan glisemik jadi anak anda tidak akan jadi obesiti
10. Sesuai untuk anak-anak yang obesiti kerana beri rasa kenyang yang lama
11. Meal shake merupakan makanan untuk otak yang bijak juga kerana mengandungi kolina, kalsium dan protein


KENCING MANIS - RAWATAN ISLAM

Kencing Manis - Rawatan Islam

PENAWAR KENCING MANIS MENURUT KAEDAH PERUBATAN ISLAM Oleh: Muhd Rizal Baharom

Setiap penyakit itu pasti diturunkan sekali dengan penawarnya. Tetapi manusia mestilah berusaha untuk mencarinya. Ingatlah sabda Nabi SAW: "Bagi setiap penyakit ada ubatnya. Apabila betul ubatnya, maka sembuhlah dengan izin Allah." (Riwayat Muslim).

 Kencing manis dikhabarkan ibu kepada segala penyakit. Kalau dah terkena, siaplah bermacam-macam penyakit lain yang akan datang. Sangat merbahaya dan sungguh menakutkan. Jika sesiapa pernah membaca artikel kesihatan yang berkaitan penyakit ini, biasanya pesakit akan menjadi kurus, kulit jadi hitam, sel-sel mati dan akhirnya mungkin ada anggota yang terpaksa dibuang.

 Di sini saya ingin berkongsi salah satu penawar yang dikatakan amat berkesan untuk melawan dan boleh sembuh dari penyakit ini dengan izinNYA.

Bahan:
1 biji kelapa muda (isinya sedang berhingus)
3 batang serai makan 7 biji halba Caranya: Ketuk
3 batang serai makan dan masuk ke dalam kelapa muda. Masukkan
7 biji halba juga ke dalam kelapa muda.

Kacau rata air kelapa dengan menggunakan serai tadi hingga sebati semuanya dengan isi kelapa. Letakkan kelapa di atas dapur/api. Minumlah airnya dalam keadaan suam.

1 biji kelapa untuk 2 hari minum. Buat sehingga cukup 7 biji kelapa iaitu untuk 14 hari.

Saya sangat kasihan dan sedih melihat pesakit-pesakit ini. Inilah saja cara yang dapat saya membantu. Harapannya agar dapat anda menyebarkanya untuk membantu orang-orang yang amat memerlukannya. Bagi pesakit darah tinggi dan sakit berkaitan jantung boleh gunakan kaedah sama. Terima kasih kepada Ustaz Sharhan Shafie kerana sudi berkongsi amalan perubatan ini. Saya hanya bantu untuk menyebarkannya sahaja.

Tips Atasi Masalah Perut Buncit

Tips Atasi Masalah Perut Buncit

Ramai yang mungkin sedar perubahan fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang ramai. Perubahan fizikal seperti ‘perut buncit’ kadang-kadang membuatkan seseorang itu berasa malu atau tidak mempunyai keyakinan diri apabila ingin menonjolkan diri di khalayak ramai. Bukan itu sahaja, perut buncit juga merupakan tanda awal kepada pelbagai jenis penyakit berbahaya.

Malah, apabila tidak mempunyai fizikal yang menarik seperti artis atau pembina badan, mungkin akan membuatkan individu itu berasa lebih tersisih dan berfikir negatif setiap masa. Pun begitu, terdapat cara yang sesuai untuk lelaki mahu pun wanita untukmengatasi masalah mempunyai perut buncit. Tidak salah untuk mencubakan? Antara cara-cara untuk mengempiskan perut adalah:

1. Minum Air Masak Yang Banyak.

Apabila tubuh badan kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuantiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Mendapatkan jumlah air yang banyak juga akan menjaminkan fungsi hempedu yang lebih efektif sewaktu proses pembuangan air berjalan dengan lancar.

2. Makan Perlahan-lahan.

Ketika menjamah makanan, kita tidak digalakkan makan dengan cepat kerana udara akan terkepung di dalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi perut buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempurna yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.

3. Kurangkan Garam Dalam Makanan.

Terlalu banyak garam dalam proses diet akan menambah ekstrak sodium terhadap cairan dalam tubuh dan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari sel badan. Akibatnya, perut akan menjadi kembung dengan gas-gas yang terbentuk. Lama kelamaan, perut buncit pun boleh berlaku.

4. Makan Makanan Yang Penuh Serat.

Ramai yang mungkin sedar perubahan fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang ramai. Perubahan fizikal seperti ‘perut buncit’ kadang-kadang membuatkan seseorang itu berasa malu atau tidak mempunyai keyakinan diri apabila ingin menonjolkan diri di khalayak ramai. Bukan itu sahaja, perut buncit juga merupakan tanda awal kepada pelbagai jenis penyakit berbahaya (LINK). Serat adalah elemen yang penting dalam piramid makanan. Untuk mengimbangi kuantiti air dalam tubuh badan, amalan memakan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan seperti epal dan pear dapat membantu dalam proses penjagaan dari mendapat penyakit perut buncit ini.

Nuffnang Ads
5. Kesan Pengambilan Ubat.

Terdapat juga kajian yang dilakukan mengatakan, pengambilan pelbagai jenis ubat-ubatan menjadi salah satu punca perut menjadi perut buncit. Sebagai contoh, ubat Aspirin yang terlalu kerap di ambil akan menyebabkan timbulnya penyakit lain seperti sembelit.

6. Hindari Sembelit.

Sembelit berlaku apabila seseorang itu mengalami masalah dalam pembuangan danhanya membuang tidak lebih dari tiga kali seminggu. Sebagai akibat dari penyakit ini, perut akan mengumpul gas-gas yang berlebihan dan merangsang isi perut mengumpul lemak-lemak yang boleh menyebabkan kekembungan dan perut buncit. Oleh itu, pengambilan serat adalah digalakkan.

7. Lakukan Senaman atau Bersukan.

Bersukan sebanyak tiga kali seminggu dapat membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam tubuh badan yang bagus untuk pembakaran dan pemecahan lemak.Bersukan akan membantu menggerakkan cairan berlebihan dalam perut dan dikeluarkan dari tubuh badan sebagai peluh. Ini seterusnya akan mengekalkan bentuk badan seseorang yang sesuai dengan ketinggian dan berat badan.

Apapun sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, mungkin ini masanya yang sesuai untuk cuba berdiet dengan berbuka dan bersahur dengan sekadar mencukupi sahaja serta pastikan makanan yang seimbang masuk ke mulut anda. Selamat mencuba!