Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 013 698 3686 (Kakmek)

Alamat: No.299, Jalan 10, Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

Makanan dan kesannya badan

Terdapat beberapa garis panduan secara umumnya untuk menentukan sama ada sesuatu makanan tersebut memanaskan badan atau menyejukan badan .


✿ Makanan yg Memanaskan badan selalunya :

• berkembang di bawah matahari panas.
• yang manis.
• mempunyai banyak lemak.
• kaya sodium.
• keras, kering atau pedas.

✿ Menyejukan secara umumnya :

• berkembang dalam cahaya matahari sedikit
• masin.
• kurus.
• kaya dengan kalium.

• lembut dan basah.



PROMOSI - PAKEJ RAWATAN DI KAKMEK SPa

PAKEJ RAWATAN UNTUK BULAN INI


PAKEJ 1 (KESIHATAN) - RM90


1. MANDI WAP HERBA
2. URUT BADAN
3. FACIAL TRAETMENT

PAKEJ 2 (SLIMMING) - RM120

1. MANDI WAP HERBA
2. URUT SLIMMING (MECHINE SLIMMING)
3. WRAPING
3. FACIAL TRAETMENT

PAKEJ 3 (KECANTIKAN) - RM 120

1. SCRUB BADAN

2. MANDI WAP HERBA
3. URUT BADAN
4. FACIAL TRAETMENT






KHASIAT LIMAU KASTURI & LIMAU NIPIS

LIMAU KASTURI


KHASIAT LIMAU KASTURI



1 . ubat batuk
limau+kicap+garam = minom setiap pagi and malam …batuk akan beransur pulih

2 . ubat demam
Petiklah 2-4 genggam daun limau nipis. Rebus dengan 2 hingga 4 gelas air. Gunakan air rebusan ini untuk menuam pesakit yang demam. Caranya dengan membasuh kain pada air rebusan dan diperas, lalu ditempelkan pada dahi pesakit.

3. ubat ketiak
Siapkan limau nipis yang dicampur kapur sirih. Setelah mandi, sapukan campuran ini pada ketiak dan biarkan beberapa waktu sebelum dibasuh. Lakukan pagi dan petang.

4 . ubat pening kepala
Ambil sebiji limau kasturi dan potong sedikit di bahagian atasnya. Kemudian, picit kulit limau kasturi tadi sehingga cecairnya keluar. Pastikan anda menghalakan cecair tu ke arah hidung semasa ia terpancut.

5 . ubat lelah
Ambil sesudu madu. Kalau boleh madu asli. Kemudian, campurkan dengan 5 titik jus limau kasturi.Minumlah campuran madu dan jus limau kasturi tadi.Anda boleh meminumnya pada bila-bila masa walaupun ketika tak mengalamilelah. Tapi cukuplah anda mengamalkan cara ini seminggu sekali.

6 . ubat kurus
Perahan limau nipis yang dicampur dengan teh tanpa gula dan diminum setiap hari. Sebaik-baiknya biarlah teh yang diminum itu teh panas suam, kesannya lebih cepat. Amalkan meminum air ini dan insya-Allah perut anda yang buncit akan menjadi kempis dan kemas semula.

7 . ubat kelemumur
Biasakan mencuci rambut dengan beberapa helai daun rambutan yang diramas bersama setengah cawan air hingga mengeluarkan lendir. Kemudian bancuh sebati lendir daun rambutan bersama dua cawan santan dan sebiji air limau nipis. Lumur pada seluruh kepala dan balut menggunakan tuala lembap. Biar sebentar sebelum dibilas bersih, Lakukan seminggu sekali.

8 . ubat hilang minyak pada baju
Perahkan sebiji limau kasturi ke dalam piring.Campurkan perahan limau kasturi tadi dengan sedikit garam.Kemudian, gosokkan campuran di atas pada bahagian pakaian yang terkena minyak.Lepas dah gosok, biarkannya selama 5 hingga 10 minit. Kesan minyak tu akan hilang nanti.Akhir sekali, barulah anda basuh pakaian tadi bersama dengan pakaian lain macam biasa.

9 . ubat wangi rambut
Ambil beberapa biji limau nipis & hiris2kan. Kemudian gosokkan ke seluruh kepala. Biarkan beberapa minit, kemudian barulah cuci hingga bersih. Selain mewangikan rambut, limau nipis juga boleh menghilangkan rasa pening & menyejukkan kepala.

10 . ubat kilatkan cermin mata
Cermin mata selalu kabur warna kerana terkena peluh disekitar mata atau hidung. Cuba petua ini bagi mengatasi cermin mata anda jelas lebih lama. Cuci & gosokkan sedikit limau pada kacanya. Bilas bersih2 kemudian lap dgn kain bersih atau tisu. Hasilnya cermin mata lebih kuat & jelas lebih lama.


LIMAU NIPIS

KHASIAT LIMAU NIPIS


 1.. Nasi putih dan lembut – perahkan sedikit jus limau nipis ketika mahu menanak nasi.

2. Jus limau nipis boleh melembutkan telur.

3. Melembutkan isi ikan, udang dan makanan laut dengan cara memerap.

4. Air gula dimasak menjadi putih dan berkilat, bertahan lama serta tidak kekuningan – dimasukkan sekali dengan jus limau nipis
.5. Menghilangkan bau hanyir ikan atau ayam.

6. Jus limaunya boleh membunuh kuman disenteri, kolera dan typhoid.

7. Mengandungi asid sitrik yang boleh menghilangkan lemak dan menguruskan badan, melegakan perut dan memudahkan penghadaman.

8. Menyingkirkan sel kulit mati – Apabila anda menggosokkan kulit denganmenggunakan limau nipis, iasebenarnya dapat membantu untuk menanggalkan sel kulit mati yang masih melekat pada tubuh. 

9. Mengurangkan kedutan – Khasiat limau nipis juga dapat membantu sebagai bahan awet muda terhadap kulit.

10. Melembapkan kulit -Sekiranya anda mempunyai masalah kulit kering , cubalah rawatan yang menggunakan limau nipis pula. Ini kerana khasiatnya mampu untuk membantu melembapkan lagi kulit anda.

11. Menghilangkan masalah kelemumur – Limau nipis bukan sahaja baik untuk kulit biasa sahaja, tetapi ia juga berkhasiat terhadap kulit kepala anda. Khasiat yang berada didalamnya dapat membantu untuk menghilangkan masalah kelemumur.
 12. Menyegarkan lagi kesihatan kuku – Sekiranya kuku anda direndam di dalam jus limau nipis, ia dapat membantu untuk menyinarkan lagi kilauan kuku anda. Selain daripada itu, khasiat yang berada di dalam jus limau nipis juga dapat membantu untuk rawatan kuku seperti masalah cekam dan sebagainya.






ANTIK GEL

KAKMEK SPA ADALAH ANTARA PEMBEKAL PRODUK ANTIK GEL DI KAJANG, SESIAPA YANG BERMINAT UNTUK MENDAPATKAN PRODUK INI BOLEH MENGHUBUNGI KAKMEK 013 9683686 @ DATANG TERUS KE PREMIS KAKMEK SP

 RM35 SEKOTAK
Suatu masa dulu, Antik GEL dikenali dengan nama Dolla Cantik. Jadi, siapa-siapa yang pernah menggunakan dan mengakui kehebatan produk Dolla Cantik. Jangan kompius, Antik Gel = Dolla Cantik. Produk yang sama, keberkesanan yang sama, harga yang sama cuma nama yang berbeza since company dulu dah close. Atas usaha bekas staff company Dolla Cantik yang berpendapat Dolla Cantik adalah "khazanah" yang berharga jadi produk superb ni telah dipack semula dengan nama Antik GEL. FYI, produk ni dah 13 tahun berada di Malaysia.
(hahaha, mcm belajar sejarah kan?)

Antik GEL

Gel berwarna hijau yang memberi sensasi dingin dan berangin (tak panas dan tak pijar)kepada pemakainya. Apabila disapu ke anggota badan mengeluarkan losyen putih. Sesuai untuk pelbagai kegunaan dari hujung rambut ke hujung kaki. Cepat menyerap dan tak melekit.
Bahan-bahan : natural herbs, purified water, menthol crystal, glycerine, diazolidinyl urea

Kegunaan khusus:

  • Membantu menghapuskan lemak berlebihan di bahagian bawah kulit.
  • Menghilangkan kesan retak di perut bagi wanita lepas bersalin dan menjadikan kulit lembut dan licin.
  • Membakar lemak dan kolestrol.
  • Mengeluarkan angin dan kembung.
  • Mencairkan darah.
  • Melancarkan peredaran darah.
  • Kegunaan lain:
  • Mengempiskan perut buncit.
  • Sakit pinggang.
  • Haid tidak teratur/ Senggugut.
  • Kencing tak lawas/ Batu karang.
  • Sakit perut/ sembelit
  • Buasir.
  • Menguatkan tenaga batin.
  • Migrain.
  • Kecederaan dalaman.
  • Patah/ retak tulang.
  • Mengurangkan ketagihan merokok.
  • Merawat luka-luka kecil/ melecur
  • Kudis kencing manis.
  • Sakit lutut/ sengal-sengal sendi/ Kebas-kebas kaki
  • Bisul
  • Jerawat
  • Resdung
  • Penyakit kulit/ gatal-gatal kesan gigitan nyamuk/ kayap
  • Sakit gigi
  • Beguk / tiroid
  • Batuk/ Selseme
  • Gaut/ athiritis
  • Kanak-kanak kencing malam
  • Angin pasang surut
  • Mencegah kanser payudara/ mencantikkan payu dara
  • Risa/ lelah (asma)
  • Cara penggunaan:
  • Gunakan siang dan malam setiap hari ditempat berlemak atau sakit. Urut dengan lingkaran bulatan sehingga meresap dan mengeluarkan losyen putih. Untuk kesan yang lebih cepat dan efektif, balut dengan plastik.





S

MADU LEBAH ASLI

MADU LEBAH ASLI
KEPADA SESIAPA YANG MEMERLUKAN SILA HUBUNGI KAKMEK. IN SYA ALLAH TERBUKTI KETULENANNYA...




Madu lebah telah dijadikan sebagai bahan minuman untuk kesihatan. Oleh yang demikian, pengamalan madu lebah boleh memberikan khasiat kepada pengamalnya. Pengamalan madu lebah asli yang berterusan dapat mencegah penyakit kepada pengamal madu lebah asli. Dengan izin ALLAH di antara penyakit yang dapat dicegah dengan mengamalkan pengambilan madu lebah asli adalah:



  • Asma
  • Haid
  • Resdung
  • Alahan
  • Jerawat
  • Rambut gugur
  • Barah
  • Letih
  • Sakit kepala
  • Buasir
  • Lendir kahak
  • Sakit pinggang
  • Batuk kering
  • Lemah jantung
  • Sakit sendi
  • Batuk
  • Mata
  • Sukar tidur
  • Darah Tinggi
  • Pening
  • Gastrik
  • Penyeri muka

Selain penyakit di atas, masih banyak lagi khasiat madu lebah yang perlu kita ketahui. Khasiat madu lebah yang perlu diketahui adalah:
1. Madu lebah dapat menambahkan stamina dan membekalkan tenaga
2. Madu lebah boleh dijadikan sebagai sumber tenaga
3. Madu lebah dapat meningkatkan metabolisme tubuh
4. Madu lebah mengandungi agen antioksidan yang boleh mengurangkan aktiviti yang memusnahkan sel
5. Madu lebah dapat melancarkan peredaran darah
6. Madu lebah dapat melancarkan sistem pencernaan
7. Madu lebah dapat meningkatkan semangat seksual atau tenaga batin
8. Madu lebah juga digunakan sebagai mengubati luka-luka
9. Madu lebah sesuai untuk kecantikan dan menjadikan kulit lebih licin dan halus
Firman Allah dalam ayat 68 hingga 69 surah An-Nahl yang bermaksud;
“Tuhanmu yang menjadikanmu dan yang mengetahui keistimewaan dan susunan tubuhmu, zahir dan batinmu, mewahyukan kepada lebah: buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon dan di tempat-tempat yang di buat oleh manusia, kemudian makanlah dari tiap-tiap macam buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah memudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu, keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya. Di dalamnya terdapat ubat yang boleh menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu, benar-benar terdapat tanda (kebesaran tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan”

Diriwayatkan oleh Abu Sa’id al-Khudri r.a: “Seorang lelaki datang kepada Nabi Muhammad s.a.w lalu berkata: ‘Sesungguhnya saudaraku sakit perut(cirit-birit)’. Rasulullah s.a.w bersabda: ‘Berilah dia minuman madu’. Kemudian, dia memberi saudaranya minum madu. Lalu dia datang semula dan berkata: ‘Saya telah pun memberi minum dia dengan madu tetapi penyakit bukan berkurangan melainkan bertambah.’ Rasulullah s.a.w menyuruhnya agar meneruskan meminum air madu sehingga tiga kali lagi. Kemudian, lelaki itu datang sekali lagi. Rasulullah s.a.w masih menyuruhnya meneruskan meminum air madu tetapi lelaki itu menjawab,’Saya telah memberinya minuman madu tetapi sakitnya masih bertambah.’ Lalu Rasullullah s.a.w berkata:’Allah benar dan perut saudaramu itu yang berbohong.’ Kemudian Rasulullah s.a.w sendiri memberi minum madu kepada lelaki tersebut dan akhirnya sembuh.

ANTARA KHASIAT MADU LEBAH