Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 0136983686 (Kakmek)

Alamat: Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

BUAH PINGGANG - TIPS PENJAGAAN

TIPS MENJAGA BUAH PINGGANG 
- JAMAL ALI ( KKM SG BULOH )

** Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram ,buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.

** Memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu seperti twisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai memudahkan penyakit buah pinggang menyerang (Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei)

** Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa, meminum teh kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh ‘recycle’ yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.

** Pengambilan Coklat perlu dielakan dan meminimunkan pengambilan air milo dan gantikannya dengan horlick , dilarang sama sekali pengambilan minuman bergas kerana merosakkan buah pinggang.

** Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang selama 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.

Mencegah adalah lebih baik dari merawat..

ADMIN MEMILIKI KAEDAH TERSENDIRI DALAM MENJAGA DAN MERAWAT SISTEM ORGAN DALAMAN HANYA MENGGUNAKAN MEDIUM AIR YG KITA MINUM SETIAP HARI..
HANYA SEKADAR MENADAHKAN AIR ITU TERLEBIH DAHULU SEBELUM DIMINUM..
INSYAA ALLAH, AKAN MENJADI PENAWAR BG 1001 PENYAKIT ROHANI DAN JASMANI.
SILLAH LAYARI SEKETIKA LAMAN INI.


Sekiranya air dituang ke dalam mangkuk yg telah ditulis dengan berbagai bagai jenis Surah Al Quran lalu disimpan dan diminum, InsyaAllah, ia akan jadi penawar bg penyakit hati, boleh mengubat 1001 jenis2 penyakit, penerang hati, cergas dan tajam akal pemikiran, mudah menghafal Quran, menyingkirkan sifat2 mazmumah yg bersarang di hati dan berbagai2 lagi..



11 Faktor yang merosakkan Buah Pinggang:

1) Kerap tahan kencing

2) Kurang minum air

3) Suka makan makanan masin

4) Suka minum minuman bergas.

5) Kerap kena jangkitan 'kencing kotor' (Urinary Track Infection) dan tidak dirawat dengan sempurna.

6) Kerap makan daging merah dan Seafood (Tinggi Uric Acid)

7) Kerap makan Pil Tahan Sakit

8 ) Merokok

9) Obesiti

10) Alkohol

11) Penyakit Darah Tinggi dan Kencing Manis yang Tidak terkawal

No comments:

Post a Comment