Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 0136983686 (Kakmek)

Alamat: Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

AIR KELAPA MUDA DAN KHASIATNYA

Ajaibnya air kelapa dan plasma darah dalam aliran darah manusia memiliki struktur yang sama. Hal ini dibuktikan dengan penggunaan air kelapa sebagai pengganti darah saat zaman perang di masa lalu, dan dengan cara ini banyak nyawa manusia diselamatkan

Hari-hari air kelapa digunakan di seleruh dunia, dan anda dapat menemukannya di berbagai pasar di kawasan anda. Mungkin rasa airnya tidak lagi segar, tetapi daya detoksifikasi dan manfaat kesihatan lainnya dari air kelapa sangat tidak diragukan.

Apa yang terjadi ketika anda minum air kelapa 7 hari?

Air kelapa dapat memperkuatkan sistem kekebalan tubuh anda dan menghilangkan bakteria yang menyebabkan infeksi saluran kencing, gonorea (penyakit kelamin), penyakit gusi dan virus yang menyebabkan flu, infeksi berbagai penyakit dan typus.

Air kelapa dapat meningkatkan tenaga dan produksi kelenjar tiroid. Air kelapa bertindak sebagai diuretik alami dan sangat membantu bagi orang memiliki penyakit ginjal. Ini akan membantu membersihkan saluran kencing dan saluran kandungan kencing. Berkhasiat menghilangkan racun dan membantu memecahkan batu ginjal.

Air kelapa mengandung jumlah serat yang tinggi, sehingga sangat baik untuk pencernaan. Mengamalkan air kelapa  secara teratur akan membantu mengawal gastrik.

Kerana air kelapa rendah lemak. Anda boleh meminumnya dalam jumlah yang banyak. Air kelapa akan mengurangi nafsu makan anda kerana setetlah meminumnya anda akan merasa kenyang, jadi secara tak langsung membantu menurunkan berat badan.

Cuba basahkan kapas atau kain dengan air kelapa dan letakkan pada kulit jika anda memiliki jerawat, kulit berminyak atau kering. Air kelapa akan membuat kulit lebih bersih dan segar dan pori-pori akan terbuka. Campur air kelapa dengan minyak zaitun untuk membersihkan pencernaan dan menghilangkan parasit usus.

Air kelapa juga membantu mengatasi beberapa masalah kesihatan ketika mengandung. Dengan hanya secangkir air kelapa dapat menyeimbangkan elektrolit, sehingga anda akan terhindar dari hipertensi atau juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi.

Ketika orang terlalu banyak minum (mabuk) sepanjang malam, mereka sering mengalami sakit kepala di pagi hari. Dengan meminum air kelapa boleh menghilangkan sakit kepala dan menggantikan cecair yang hilang dalam tubuh anda serta mengatsi penyakit yang berpunca dari mabuk.

Jika anda menginginkan kulit yang cerah dan terlindung sepanjnag hari, minumlah segelas air kelapa. Jika anda kehilangan terlalu banyak tenaga, anda dapat memulihkan tenaga anda dengan air kelapa. Air kelapa akan memberikan kesan positif pada setiap bahagian tubuh anda.

Air kelapa kaya dengan anti oksidan, boleh membantu sistem kekebalan tubuh yang kuat, meningkatkan tenaga, sihat dari bakteria dan efeksi, penurunan berat badan dan banyak lagi

No comments:

Post a Comment