Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 013 698 3686 (Kakmek)

Alamat: No.299, Jalan 10, Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

KEKEJANGAN KAKI TANGAN


:

Anda sering mengalami kekejangan kaki?

Tahukah anda kekejangan kaki merupakan tanda-tanda yang tubuh anda kekurangan kalsium.

Shaklee boleh membantu dengan beberapa cadangan vitamin yang boleh membantu anda mengatasi masalah ini.

Anda sering mengalami kekejangan kaki?

Tahukah anda kekejangan kaki merupakan tanda-tanda yang tubuh anda kekurangan kalsium.

Shaklee boleh membantu dengan beberapa cadangan vitamin yang boleh membantu anda mengatasi masalah ini.

Sakit Lutut


Sakit Lutut-Kekoyakkan Ligamen ACL Ligamen. ACL ialah salah satu ligemen yang terpenting bagi sendi lutut. Ligamen ini mengawal pergerakkan sendi lutut daripada bergerak berlebihan kehadapan. Bagi kebanyakan sukan yang banyak melibatkan anggota bawah seperti sukan bola sepak,bola baling, larian dan lain-lain,

ACL mudah mengalami kecederaan dengan cara jatuh dengan lutut dalam keadaan lurus dan berpusing(twisted). Fuhh dahsyat ni dahsyat ni.
Haaa,kat bawah ni nak tengok faktor-faktor yang lutut korang sakit termasuk aku ni ha,
Gejala dan SimtomYang pertama
1) Sakit terasa semasa melurus lutut. Haa aku sakit ni. Yang kedua pulak
2) Lutut terasa longgar semasa akhir melurus lutut.Hmmm aku tak tau macam mana rasa longgar ni macam mana,kalau longgar habis la terputus lutut aku ni. Ape-ape jela, dan Yang ke-tiga
3) ialah Kekejangan otot hamstring dan betis. Fuhh,nasib baik hamrstring dengan betis aku tak kejang.

CARA RAWATANNYA " --
1) Urutan SMT-Tekan di titik 1), 2) dan 3) seperti gambarajah (a).
-Tekan dengan menggunakan ibu jari dan ulangi sebanyak 10-15 kali atau sehingga sakit di garis berkenaan kurang atau hilang.
2) Terapi haba-Letakkan ais dihadapan atau belakang lutut selama 15 minit dan ulang sehingga kesakitan hilang.
3)Nasihat-Sekiranya masih sakit anda boleh rujuk kepada doktor atau ahli fisioterapi.
Haaaaa,camgitulah citenyaaa. Kalau tak mujarab,nampak benorlah



No comments:

Post a Comment