Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 013 698 3686 (Kakmek)

Alamat: No.299, Jalan 10, Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

Tahukah anda _ perkongsian maklumat

๐ŸPerkongsian...

๐ŸŽฏ   Kalau kawan kawan yang suka minum air tin hopefully hentikanlah tabiat tu mulai hari nih sebab 1 tin  minuman berkarbonat tu bersamaan dengan 14 gelas teh tarik manis.

๐ŸŽด         70% penyakit kanser payudara adalah berpunca dari sikap pemarah penghidap tu sendiri. Kalau bukan masa tua, mungkin masa muda…Dia cakap kalau dah pulih dari kanser, kena jaga emosi jika tak dalam tempoh enam bulan kanser tu akan datang semula…

๐Ÿƒ         Dalam badan wanita ada hormon progesteron dan estrogen kan? Hormon progesteroi ada pada ovary dan estrogen pada tulang.

๐Ÿˆ ⚾️     Wanita yang berat melebihi 60 kg, sebanyak 85% wanita berisiko ada ketumbuhan๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฑ

๐Ÿ€ ๐ŸŽพ      Wanita tidak boleh makan tiga jenis ikan iaitu ikan pari, ikan bawal hitam dan ikan terubok. Ikan pari tu sebenarnya ada toksik yang banyak kerana hidup di dasar laut dan boleh menyebabkan berlakunya kanser sebanyak 70%. Ikan bawal hitam dan terubok pulak ikan yang difahamkan mempunyai bias yang menyebabkan penyakit. Kalau nak makan ikan bawal makan ikan bawal putih.

๐Ÿˆ๐Ÿ€      Jika ada keputihan dan keputihan berwarna hijau, 99% tanda itu menunjukkan wanita itu menhadapi kanser ovari. Jika berwarna putih kekuningan pulak kanser serviks. Serviks yang terkeluar (Tombong/prolapsed) selalunya berlaku kepada wanita yang melahirkan anak lebih dari 5 orang.

๐Ÿšด๐Ÿšต๐Ÿšด Orang yang menghidapi buasir TIDAK BOLEH makan makanan atau minuman yang berkaitan limau nipis, tomyam dan cili padi..

๐ŸŽฑ๐ŸŽพ⚽️Sakit gout seperti 7x ganda sakit gigi.

๐Ÿ๐ŸSebenarnya makanan yang kita suka makan itulah merupakan punca penyakit kita.☕️☕️

๐ŸŽณ๐Ÿ€Orang yang sakit tulang dan mengambil ubat untuk cair darah TIDAK BOLEH makan sebarang makanan yang berasaskan kacang seperti kicap, air soya, tempe, kacang panjang dan segala jenis kacang yang ada di dunia ni.

๐Ÿผ๐Ÿถ๐Ÿผ Kanser paru paru adalah 95% terdiri daripada perokok.

๐Ÿค๐Ÿ›๐Ÿ 95% kanser berlaku kerana stress.

๐Ÿฉ๐Ÿž๐ŸณTapak tangan kanan mempunyai 18 enzim dan tapak tangan kiri 81 enzim yang mampu membunuh bakteria.

๐Ÿก๐Ÿข๐ŸงKalau nak kurus, senang aje. Makan ikut sunnah Rasulullah iaitu 40-100 kunyahan….

๐Ÿฃ๐Ÿฅ๐Ÿ™Nak mandi kenalah mula dari kaki (elak kena gout),kemudian lutut (elak sakit lutut),tempat sulit (elak cyst),pinggang( tak sakit pinggang, serviks sihat),perut (elak buasir, gastriks, ulser,sembelit),dada (sakit jantung,paru-paru etc) dan akhirnya kepala(elak migraine). Lepas tu, baru mandi macam biasa. Lepas tu satu cara lagi nak kurus, mandi di waktu pagi…๐Ÿ˜๐Ÿ™๐ŸฅAir yang sejuk kejung tulah. Sebabnya menyingkirkan segala lemak dalam badan.

๐Ÿฏ๐Ÿญ๐ŸฌTidur mesti mengiring ke kanan di mana sebelah kiri ke atas. Cara tidur ini takkan kena sakit jantung.

๐Ÿ‘๐ŸŽ๐Ÿฏ Untuk mengelakkan migraine sujud waktu solat Subuh tu sujud lama lama.

 ๐ŸŠ๐Ÿ        Tahu tak korang yang orang lelaki ni tidak sekuat wanita kerana lelaki mudah diserang jantung jika dibandingkan wanita yang jarang terkena serangan jantung. Ini kerana, wanita mempunyai hormon estrogen yang melindungi jantung. Orang lelaki tidak ada hormon estrogen yang melindungi jantung sebab tu lelaki mudah terkena.

         ๐Ÿฏ๐Ÿญ๐ŸญKalau nak jaga jantung suami supaya sihat banyakkan bawang putih dalam masakan ye kaum wanita semua.

         ๐Ÿญ๐Ÿ‰๐Ÿ‡Nak mengubati kanser payudara cari kulat susu harimau.

         ๐Ÿ๐ŸŽ๐ŸฏKepada peminat petai, lepas ni kalau nak makan, cukup sekadar 7@8 biji saja kerana petai ni mengandungi kolesterol yang tinggi.

         ๐ŸŒ๐Ÿˆ๐Ÿ‘Untuk para suami, kalau hormon isteri tak stabil bagi isteri mkn kacang botor.

         ๐Ÿ†๐Ÿ ๐Ÿ‡Ibu ibu mengandung sila amalkan makan buah delima bila usia kandungan mencecah 5 bulan ye..

         ๐Ÿ๐Ÿ๐ŸKepada peminat buah epal hijau, makan sebiji sehari ye jangan makan banyak kali sebab epal hijau menyebabkan kita menjadi pelupa.

         ๐Ÿ…๐Ÿ“๐ŸŽEpal merah untuk ibu ibu mengandung dan pesakit asma. Makan 2 biji sehari ye…

         ๐Ÿฏ๐Ÿญ๐Ÿ‰Jika ada sakit kencing tak lawas, blend lobak putih minum air lobak putih tu ye. Amalkan minum 2x seminggu
   
      ๐ŸŒฝ๐Ÿ…๐Ÿ†Kepada penghidap kolesterol tinggi ambik akar pokok semalu dan rebus. Amalkan minum air rebusan

๐Ÿ‡๐Ÿ‰๐Ÿ“JGN BUNUH SEMUT!  kalau nampak semut banyak2 dalam rumah seperti yg pernah dipesan oleh nabi kita junjungan rasullullah dulu kita ucaplah ..   ๐Ÿœ๐Ÿœ๐Ÿœ       "Assalamualaikum rakyat Nabi Sulaiman a.s.. Ini rumahku.. Aku mahukan kebersihan.. Kamu adalah makhluk Allah s.w.t. yg sentiasa berzikir kepadaNya..

๐Ÿœ๐Ÿœ๐ŸœJika kamu mahu membuat sarang untuk meneruskan hidup kamu, kamu hiduplah di luar rumahku yg berdekatan dengan rumahku agar kamu selamat"..        

๐Ÿœ๐Ÿž๐Ÿœ Jika kita tak suka semut2 berada di dalam rumah, kita jangan sembur ridsect/sheildtox/bakar semut2 tu. Kita tegur mereka dengan bagi Salam ke atas Nabi Sulaiman a.s.. sebab semut2 ni adalah rakyat Nabi Sulaiman a.s..Semut2 ni juga serangga yg sentiasa berzikir kepada Allah s.w.t. sepanjang masa.. Kisah semut ni pun ada di dalam Al-Quran..^^        


๐ŸŒ๐Ÿž๐Ÿœ๐ŸœCintai Rasulullah s.a w. dengan mengamalkan segala sunnahnya..  
   
 **syaitan berbisik "erm xpayah la copy kisah semut jer pon..."        
p/s ..copy je la... x susah pon...xluak pun internet

2...tambah pahala lg ada....hanya d sbbkan anda share maka org lain xkan berbuat dosa tanpa d sedari..๐Ÿ’subhanallah...๐Ÿ’

No comments:

Post a Comment