Kakmek Spa info @ contact

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya seperti di bawah:-

Mobile Number: 0136983686 (Kakmek)

Alamat: Taman Jasmin, Kajang, Selangor.

Email: kakmekspa@yahoo.com

Blogger: kakmekurut.blogspot.com

KACANG BADAM (ALMOND)

KACANG INI SANGAT BAGUS UNTUK SESIAPA SAJA YANG INGIN MENGELAKAN DARI SERANGAN PENYAKIT GASTRIK. CARANYA JADIKAN KACANG INI SEBAGAI SNEK SEMASA ANDA KELAPARAN ATAU TAK SEMPAT MAKAN TENGAHARI KERANA KESIBUKAN KERJA. PANGGANG AYAU GORENG KACANG BADAM INI TANPA MINYAK DANBAWALAH KEMANA SAJA ANDA PERGI SAMADA SEMASA ANDA KELUAR KERJA ATAU SEDANG BEKERJA
Almond ini sejenis pokok buah yang berasal dari negara timur tengah yang bercuaca iklim Mediterania.
Almond ini apabila diolah menjadi sejenis makanan ringan yang dikenali sebagai kacang Almond.

Tahukah anda Kacang Almond atau juga dikenali sebagai buah Badam adalah sejenis buah yang bukan didalam kategori keluarga kacang.Ia adalah sejenis buah yang berbiji.

KHASIAT.

Almond manis mengandung karbohidrat sekitar 26% (serat makanan 12%, gula 6,3%, pati 0,7% dan sebahagian lain-lain karbohidrat).

Almond menjadi pilihan utama untuk membuat kek dan cookies (biskuit). Ini kerana ianya mengandungi karbohidrat yang rendah,atau dan sesuai untuk dimakan oleh penghidap penyakit diabetes.

Satu ujikaji kawal uji menunjukkan bahwa 73g dari almond dalam makanan sehari-hari menurunkan kolesterol LDL sebanyak 9,4%, mengurangi LDL: HDL rasio sebesar 12,0%, dan meningkatkan HDL-kolesterol (iairu, kolesterol baik) sebesar 4,6 %

No comments:

Post a Comment